zondag 11 november 2007

Vorderingen...

First things first... Dank u Erik en Kathleen! 't Is dankzij jullie (en ook wel een deel het stoommachientje) dat we intussen zover gevorderd zijn met het papier van de muren verwijderen. Spijtig genoeg werd Soes geveld door ziekte (veel beterschap!) en Kelly had zitten wachten waardoor het niet meer de moeite was. Maar geen nood, nog werk genoeg komende weken! Verven bijvoorbeeld, wat een pak makkelijker zal gaan op hoogtes als Erik zijn stelling meebrengt (met dank aan de familie Roelants!).



Merci ook zus, Bart en ouders van Bart voor het weghalen van het lelijke hout dat tegen de muur in de living stond. Arme buren toen Gery en pa dat begonnen uit te breken - los met de voorhamer op de muur! En vandaag weer, toen Bart & z'n pa de latjes in stukken sneden met zo'n cirkelzaagdingachtigiets. Lawaai man! En een voze geur! Maar goed, de familie Taeymans heeft geen kou deze winter, en ik terug een egale muur! Bart, serieus, dat slijpen van die latjes, ik ken geen enkele andere man die dat had kunnen doen jongen! Thanks!



In de badkamer staat NIETS meer. Ik bedoel echt niets. Het bad staat op het balkon en de tegels zitten in zakken. Het badkamermeubeltje is in stukken uiteen en ligt een beetje her en der lelijk en versleten te wezen. Gery z'n handen zagen er gewoon niet meer uit ocharme... 'k Ga die mens een tube handcreme kopen voor Kerstmis denk ik, 't zal nodig zijn... De heren hebben overigens alledrie ertoe bijgedragen dat dat bad zonder mijn marmeren vloertje en de deurstijlen te beschadigen op m'n balkon is geraakt om met de verhuis naar beneden te worden gedaan.

Ow ja, 't is echt marmer. Het vloertje in de gang. Marmer. Oh my. I'm proud. 't Is dan ook het enige de moeite waard om te laten zoals het is... *hehehe*



'k Ben wel goed dood nu. Gisteren wel een heel relaxing avondje gehad, lekker gegeten, flesje champagne gekraakt op de aankoop en de goede afloop van een aantal onverwachte gebeurtenissen de laatste weken en het echt heel gezellig gemaakt. Voor de eerste keer in een dikke week ook echt goed geslapen, niet meer liggen nadenken omdat ik zo moe was en mij echt kunnen ontspannen. Zalig gewoon. Ik heb daar de voorbije week echt moeite mee gehad, maar kom, elke dag een beetje beter. 't Slijt wel. En avondjes als gisteren kunnen dat alleen maar ten goede komen.

'k Zal straks es wat foto's toevoegen hier... Of later. (Update: foto's toegevoegd. Op twee dagen 112 foto's gemaakt... dat gaat een mooi fotoboek worden denk ik!)

3 opmerkingen:

saartje zei

Amai, het vordert daar enorm! Als ik zo lees wat jullie allemaal aan het veranderen zijn, begint het bij mij toch te kriebelen. Wij zijn nog steeds aan het huren, dus het uitbreken en veranderen heeft zich bij ons beperkt tot een ander kleurtje op de muur. Kan niet wachten tot ik ook ergens helemaal mijn stempel op mag drukken!

Brigitte zei

Wij wij wij wij?!
Ik weet precies iets niet!
En goh ja, het afbreken lukt vrij vlot maar hte is het opbouwen waar ik mijn hart al voor vasthoud... :) Dat wordt wel afwachten hoor...

Anoniem zei

briesjeuh ... hoe spannend is dit weeral niet? Nog spannender dan een Aspe-boek :o) !!
Man man, allez vrouw vrouw, wat ben ik apetrots en razend benieuwd naart eindresultaat!
keukenkastjes here I come (en de muren ook natuurlijk)
you go girl !!

zoen